Náš Favorit
Našemu fáčku jsme říkali Mr. White, protože je bílý od narození a ještě doplněný o další bílé prvky. A taky proto, že lepší jméno jsme nevymysleli :-). Koupili jsme ho bratru za 2500 Kč, ale dalších minimálně dvacet už jsme do něho investovali. A to nám vydatně pomohli sponzoři - nadšení mechanici, nezištnou prací. Auto jsme v cíli prodali. Věříme, že se nakonec dostalo k někomu, komu po opravách (nedojelo nám fáčko v nejlepším stavu) bude ještě pár let sloužit.
Expediční tuning
První tuning byla oprava nádrže na LPG. Ta se moc neosvědčila, po první nádrži a půl prostě přestala fungovat. Ikdyž se ji podařilo opravit, pořád hapruje a sázet budeme spíš na benzín. Ten šel v posledních měsících pěkně dolů, a LPG stejně v Africe nemají. Navíc trasu po Evropě jsme zredukovali na Uherský Brod (naše depo) - Budapešť - Janov (přístav), a pokračovat budeme až v Africe, z Tangeru
Sedačky šly pryč, místo nich vezmeme několik náhradních kol, kanystry s benzínem, kopec náhradních dílů, nářadí.
Pod motor půjde šusplech, na střechu příčník a na něj světla a držák na kameru, a auto dostane nové tlumiče a celkově půjde o tři centimetry nahoru.
Škoda Favorit obecně
Kdo by neznal Škodu Favorit, sen snad každé před i těsně porevoluční československé rodiny. Všechno o něm snad už napsáno a řečeno bylo. Však se jich taky, společně s delším bráškou Formanem, vyrobilo přes milión. Na dnešní dobu auto zastaralé snad ve všech ohledech, zase ale velmi jednoduché, bez „zbytečných“ výstřelků moderní techniky majících tendenci se pokazit v nejhorší možný okamžik a neskutečně levné jak na pořízení samotného vozu, tak i co se náhradních dílů týče. A v případě přiznané péče i poměrně spolehlivé. No prostě ideální vozítko na naši výpravu po stopách „Dakaru“